Thursday, April 15, 2010

Idei vechi, idei noi (I)

Ai idei noi ? Ai incercat sa le spui, sa ti le sustii in fata altora ? Ce s-a intamplat ?

Iti spune cineva o idee noua si ti se pare buna de aplicat ? Ce faci cu ea ?

Ai incercat sa numeri ideile bune (si nu ma refer la idei care sa revolutioneze lumea, ci idei „normale”, care se refera la viatza de zi cu zi) care apar in jurul tau in 3 zile ?

Am facut acest exercitiu: am fost atent la ideile care apar in decurs de 1 zi sau doua, idei care ar putea fi aplicate. Indiferent de sursa: ca dai de ceva care nu merge cum ai vrea si ai o idee de ce s-ar putea face sa functioneze mai bine, ca citesti in presa, ca discuti cu prietenii si apar idei despre ce se poate face mai bine sau altfel.

Apar multe multe idei. Unele mai bune, altele mai putin bune, mai usor sau mai greu de aplicat, care schimba locul la o cana sau care ar putea schimba din temelii lumea ta.

Nu toate merita mai mult de 5 minute. Dar oricum raman destule care se pot implementa repede, destule care in mod clar au avantaje, destule care merita atentie.

Ce facem cu ele ?

Ia sa vedem:

- Le sustii, le dezbati cu prietenii

- Incerci sa le pui in practica

- Le abandonezi ca oricum nu poti schimba nimic

- Te straduiesti sa gasesti metode, cai pentru a le aplica

- Le lasi la „dospit” pentru cand vei avea timp sau starea pentru a le „lua la mana”

Cam pe unde te incadrezi de obicei ?

Cred ca daca am aloca pentru ideile bune numai 10% din energia pe care o risipim de aiurea prin cearta de exemplu, lumea ar fi sigur un loc mult mai bun.

Doar ca alungam singuri o foarte mare parte din aceste idei. De ce sunt multe idei care nu depasesc stadiul de „un gand razant”?

Pai nu e greu sa ne dam seama:

- Teama de ceilalti, ca daca deschidem gura si incercam sa le sustinem, ceilalti vor rade sau o vor contrazice, combate

- Comoditate – in actiune sau in gandire

- Legea lui „merge si asa”

- Teama de eventuale consecinte, greu de estimat la inceput

O sa discutam aceste motive intr-un episod viitor, cat de intemeiate sunt sau nu.

Dar pana atunci, pot spune altceva: cei care tin cont de ideile pe care le au, care macar incearca sa le aplice, au un succes cu mult mai mare decat marea masa. Cei care au pornit o afacere stiu asta foarte bine.

Un exemplu pe care toata lumea il stie: IKEA. Asta ma fascineaza cand mai merg sa ma plimb pe la ei: lucrurile de acolo sunt gandite, pe indelete, in amanunt. Pe asta se bazeaza foarte mult din succesul lor.

Incearca sa faci exercitiul, sa urmaresti ideile care apar o zi sau 2, cat ai rabdare. Una e sa citesti ce a facut cineva si alta e sa il faci tu. Poti avea surprize foarte frumoase.

No comments:

Post a Comment