Thursday, May 13, 2010

Cersitul - a da sau a nu da bani

In general sunt foarte ferm in privinta asta, nu am dubii, semne de intrebare: nu dau bani la cersetori.

Pe de o parte consider ca in marea majoritate a cazurilor exista alternativa la cersit. Poate sa mearga la munca, isi poate gasi un serviciu daca chiar doreste. Sunt destui cersetori care au gasit o metoda facila de a castiga bani, mai multi si mai usor decat daca ar munci. Atata timp cat eu muncesc pentru acei bani pe care mi-i cere, nu vad de ce as plati.

Mai mult decat atat, sunt destui cersetori care nu sunt de capul lor. Au pe cineva care chipurile „are grija” de ei si are si grija sa le ia banii pe care ii aduna.

Recomand cu caldura filmul „Filantropica”. Aduce putina lumina in domeniul asta. Iar finalul este bestial.

Si totusi ... mai sunt si alte cazuri.

Cumparam ziarul. Vine o fetita la mine si imi cere bani. Ma uit la ea – destul de ingrijita. Nu zic nimic. Insista cu cerutul. O intreb: „mama ta stie ca cersesti?” Raspunde: „da, ea m-a trimis”. Intre timp mai venisera inca doua fetite, apoi inca una. Ma uit la fetitele celelalte: la fel, ingrijite. Ma uit mai bine – imi dau seama ca cel putin 3 sunt gemene, f posibil si a patra.

Ce faci in situatia asta ? Ce principii marete mai aplici ?

No comments:

Post a Comment