Sunday, July 5, 2009

„Invidia e buna” !?!


Cateodata stau si ma minunez ce idei aiurea sunt folosite la reclame.

Ultima gaselnita e o reclama radio la nu stiu ce care incepe cu „Invidia e buna”. Si continua pe aceasta idee pana la capat. Chiar incearca sa te convinga ca e in regula daca esti invidios.

Cel putin asta am retinut eu. Nici macar nu am reusit sa imi dau seama la ce e reclama.

Doamne, cata minte le mai trebuie unora ...

Ce minte creatza (mai degraba neteda) o fi venit cu ideea asta si apoi ce minti cretze (a se citi netede) au avut clientii firmei de publicitate cand au acceptat sa dea bani gramada pe o asemenea campanie.

Primul lucru: cum poti sa spui asa ceva, ca invidia e buna ?? Buna ... sa ce ? Sa ti se puna la ficat ? Inca nu am gasit pe nimeni sa creada, macar in gluma, ca te poate ajuta cu ceva invidia. Din contra, marea majoritate considera ca e un defect in toata regula, care face rau la toata lumea: si celui invidios si celor din jurul lui. Si nu e doar la nivel de parere, ci la nivel de convingere pentru foarte multi.

Sa incerci sa transformi cumva convingerea asta in ceva de genul „stai, ca ar putea fi si buna” sau chiar ca e buna ... e stupizenie de-a dreptul. Nu numai ca nu poti schimba convingerile cuiva (poti modifica pareri, idei, dar nu convingeri), dar si educatia si experienta si logica iti spun ca nu e asa. NU e buna.

Iar al doilea lucru – nu am reusit sa imi dau seama la ce este reclama. La un sapun ? la un site? Sau la un ziar? Poate la o masina. Nu stiu.

Ideea e ca o reclama de nu stiu cate secunde, in care se vorbeste gramada, nu reuseste sa transmita la ce anume face reclama (in afara de cazul in care face reclama chiar la invidie; atunci se leaga totul).

Asa ca cei care platesc pentru aceasta campanie arunca cu bani aiurea.

PS: Idei suplimentare (gratis) pentru firma de publicitate: „Ura e buna” „Crima e buna”. Mai departe pot sa completeze si singuri ca sunt baieti mari.

2 comments:

  1. da, ce e mai cutremurator este ca acu doua zile, in fata blocului, 3 fetite de 10-12 ani cantau in cor, foarte fericite: "invidia e buna"!!!!!!!
    mi se pare de-a dreptul strigator la cer. personal am scris cna in legatura cu reclama asta,...desi nu cred ca in curtea lor e problema, nu e tocmai radio/tv!, dar nu stiu in alta parte pe cine sa sesizez, poate imi dati niste idei!

    ReplyDelete
  2. Invidia este una dintre caracteristicile poporului roman! Din pacate cu fiecare trecere prin tari straine constat, cu enplacere desigur, ca se poate trai si altfel, se poate munci si in alte conditii, fara sa ne tragem unii pe altii de picioare catre fundul cazanului cus moala!

    ReplyDelete